Metabolisme Dieet

De calorieverbrandingsmethode

Dit dieet is eerder een verandering van uw dieet voor een korte tijd. Het eten van bepaald voedsel zou uw metabolisme moeten stimuleren en uw vetverbranding moeten verhogen. Maaltijden zijn beperkt tot drie hoofdmaaltijden. Dit zou uw calorie-inname moeten verminderen.

Er is echt niet 1 dieet voor metabolisme, er zijn verschillende manieren. Het principe is echter altijd hetzelfde.

Hoe dan ook, een dieet is allesbehalve een vaste methode. Het is persoonlijk advies dat perfect is afgestemd op jouw doelen en jouw eigen fitnessniveau. Met onze gratis Body Check weet je zeker dat je persoonlijke voedingstips en productaanbevelingen ontvangt. Zo krijg je altijd het beste advies!

Metabolisme Dieet

Hoe werkt het metabolische dieet?

Langzaam metabolisme, snel metabolisme. dat de stofwisseling stimuleert – u heeft waarschijnlijk wel eens van dit principe gehoord.

Met het metabolische dieet eet je 14 dagen achter elkaar meer voedingsmiddelen met een hoog eiwitgehalte en vermijd je koolhydraten. Tegelijkertijd beperk je je calorie-inname en eet je slechts drie maaltijden per dag. Dit belooft dat je binnen 14 dagen 10 kilo verliest zonder enige impact.

Welke voedingsmiddelen mag je wel/niet?

Verboden voedingsmiddelen 

Toegestane voedingsmiddelen

Vet vlees en vette vis
Rundvlees, varkensvlees, zalm

Mager vlees en magere vis
Kip, kalkoen, tonijn 

Koolhydraten
Brood, pasta, rijst, aardappelen, quinoa 

Koolhydraatarme groenten
Broccoli, bloemkool, champignons 

Koolhydraatrijk fruit
Bananen, druiven 

Koolhydraatarm fruit
Bosbessen, mango’s, perziken 

Olie en vetten
Boter, raapolie, olijfolie 

Salade
Rucola, ijsbergsla, kruiden en specerijen  

Suiker, alcohol en nicotine 

Magere kwark, eieren, hüttenkäse, tofu 

Voor ons gaat zo’n streng dieet echter niet goed samen met gezond afvallen. Gezond eten zou ook op de lange termijn altijd leuk moeten zijn. En het moet niet alleen dingen verbieden. Dit zal je ook helpen om een jojo-effect te voorkomen.

Het stofwisselingsdieet is een variant op het koolhydraatarme dieet, het is bijna een koolhydraatvrij dieet dat meteen een stuk minder revolutionair klinkt.
Dieet is gebaseerd op aannames die verschillende biochemische processen in ons lichaam beïnvloeden en is bedoeld om de stofwisseling te versnellen.

Metabool dieet: hoe het u helpt om af te vallen?

Metabolisme of metabolisme zijn allemaal processen waarbij ons lichaam delen van voedsel omzet. Katabolisme breekt bepaalde delen van het voedsel dat we eten af om energie te produceren. Bij katabole processen worden macronutriënten afgebroken. Zo worden koolhydraten onderverdeeld in (enkelvoudige) suikers. Anabole processen gebruiken energie om complexe stoffen op te bouwen, zoals de vorming van eiwitten. Anabole en katabole processen zijn met elkaar verbonden. Dit maakt het moeilijk om over metabolisme te praten.

Met het metabolisme dieet verlaag je de inname van koolhydraten aanzienlijk. Je lichaam gebruikt vetreserves als je energie nodig hebt. Hierdoor verbrandt je lichaam meer vet. Het hoge eiwitgehalte zorgt ervoor dat je lichaam je spieren niet gebruikt voor energie. Zo val je tijdens het 14-daagse dieet niet zomaar af in de vorm van water. Het verhoogde eiwitgehalte zorgt er ook voor dat je lichaam meer water vasthoudt.

Minder koolhydraten

Eet je minder koolhydraten, dan houd je je bloedsuikerspiegel constant. Meer koolhydraten eten verhoogt de bloedsuikerspiegel. Om dit te compenseren, reageert uw lichaam door meer insuline af te geven.
Het hormoon insuline geeft een signaal naar uw spier- en vetcellen om voedingsstoffen op te nemen.

De opslag van koolhydraten is beperkt. Daarom gebruikt ons lichaam insuline om elke extra gram bloedsuikerspiegel om te zetten in glucose en vet. In onze stofwisseling vinden accumulatie- en afbraakprocessen niet tegelijkertijd plaats, dus insuline voorkomt vetverbranding. Op basis van dit principe stimuleert een slecht koolhydraat- en eiwitdieet de stofwisseling en verbrandt zo extra calorieën.

Metabolisme dieet. Wat levert het je nou echt op?

Je lichaam past zich aan en haalt meer energie uit je vetopslag. Dit brengt hem gedurende 14 dagen in een noodtoestand. Door het extreme calorietekort en het verbod op koolhydraten kan het metabolische dieet tot aanzienlijk gewichtsverlies leiden. Het verbieden van bepaalde voedingsmiddelen kan echter ook langdurige hongeraanvallen doen toenemen.

Als u uw normale dieet hervat, kunt u ondanks een matige inname van koolhydraten toch aankomen. Dit komt doordat de vetcellen in je lichaam heel snel weer vol raken.
Bovendien betekent het weglaten van koolhydraten ook dat je een belangrijke energiebron misloopt.

Zo’n kortdurende dieet wordt daarom niet aanbevolen voor langdurig gewichtsverlies. Koolhydraten zijn een belangrijke en belangrijke macronutriënt voor een gezond en uitgebalanceerd dieet. Bovendien geeft het metabole dieet geen exacte informatie over hoe verder te gaan na de 14 dagen.

De term metabolisch dieet wordt vaak verward met een metabolisch schema of het HCG-dieet. Dit zijn verschillende varianten van het metabolische dieet. De basisprincipes zijn echter hetzelfde: koolhydraatarm en eiwitrijk.

Conclusie Metabolisme dieet

  • Het Metabolic Diet is een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet waarmee u in 14 dagen 10 kilo zou moeten afvallen.
  • Dit bereik je door een hoog calorietekort en door veel voedingsmiddelen te vermijden.
  • Het metabolische dieet is bedoeld om uw stofwisseling te stimuleren.
  • Het is gebaseerd op belangrijke biochemische processen in uw lichaam.
  • Het metabolische dieet en het HCG-dieet zijn extremere vormen van het metabolische dieet.
  • We raden je aan jezelf niet te verbannen en een extreem calorietekort aan te bevelen.
  • In plaats daarvan moet u meer aandacht besteden aan de soorten koolhydraten, een matig calorietekort behouden en meer bewegen en sporten.
Metabolisme Dieet
[joli-toc]