Thea Bremer, Auteur

Thea Bremer (1968), moderator van het opgewicht-forum, is overgestapt van een leven waar gezond eten en gezondheid niet centraal stond naar een leven mét aandacht voor eten en een gezond lijf. Thea’s creatieve geest, haar kookkunsten en haar gevoel voor lekker eten hebben – met in achtneming van Yvonne’s richtlijnen van Grip Op Koolhydraten – geleid tot dit kookboek vol met lekkere, voedzame en eenvoudig te bereiden gerechten.

Over Yvonne Lemmers  en Thea Bremer

Yvonne Lemmers (1960), diëtiste, heeft in 2009 haar eerste boek Grip Op Koolhydraten uitgebracht, waarin ze het koolhydraatbeperkte OPGEWICHT programma beschrijft. Het succes van Grip Op Koolhydraten – OPGEWICHT, de vele positieve reacties, de gezondheidsverbetering van medelijners (GOK-kers) en de vraag naar meer koolhydraatarme recepten en dagmenu’s is aanleiding geweest voor het maken van dit kookboek. Voor ieder GOK-ker een welkome aanvulling op het basisboek.

De hele week koolhydraatbeperkt eten met de snelle en makkelijke menu’s van diëtiste Yvonne Lemmers.

Grip op Koolhydraten – Snelle en makkelijke weekmenu’s van diëtist Yvonne Lemmers combineert dé kooktrends van dit moment: makkelijk en snel koolhydraatbeperkt eten. Door het dagelijkse koolhydratenuurtje is dit advies niet koolhydraatarm (maar koolhydraatbeperkt) en dus goed vol te houden. Met de handige weekmenu’s is het plannen van de je week een fluitje van een cent. Met 120 recepten, opties met tussendoortjes en tweemaal daags eten (balansmenu), en drankjes en soepen, is het hét boek voor de ervaren GOK-ker of de starter: een boek voor iedereen die zonder trek wil of moet afvallen. Van eetlust naar eetrust!

Grip op Koolhydraten Kookboek 1

Goed nieuws voor GOK-ker’s. Eerder is het receptenboek met de passende titel ‘Grip op Koolhydraten Kookboek’ al aangekondigd maar nu is het dan eindelijk zover. de opvolger van het succesvolle boek ‘Grip op Koolhydraten‘ ligt (bijna) in de boekhandel. Met trots delen Yvonne Lemmers en Thea Bremer mee dat na een periode van hard werken een mooi full-colour kookboek bij de drukker ligt.

Yvonne en Thea hebben bij de omslag gekozen voor een duidelijke link met het eerste boek. Vandaar weer het stralende gezicht van Yvonne, maar dan gespiegeld, met als voordeel dat de boeken – met dezelfde maten – mooi in de boekenkast passen en tegen elkaar aan gehouden, een compleet gezicht vormen. Om in de stijl van Grip op Koolhydraten te blijven is gekozen voor de kleur ORANJE voor dit kookboek.

Grip op Koolhydraten Kookboek 2

Kookboek-2 is het derde boek in de serie Grip op Koolhydraten. Het bevat 130 nieuwe koolhydraatarme (groene) en koolhydraatbeperkte (oranje) recepten. Tevens in dit boek extra uitleg en voorbeelden van het koolhydraten uur, nieuwe voorbeeldmenu’s en de verkorte richtlijnen van Grip op Koolhydraten.

Grip op Koolhydraten is een koolhydraatbeperkt voedingsprogramma waar je zelf mee aan de slag kunt.
GOK bestaat uit 2 fasen: Op gewicht komen en Op gewicht blijven. Op dit moment is er een basisboek Grip op Koolhydraten – Op gewicht en twee aanvullende full-colour kookboeken Grip op Koolhydraten – Kookboek en Kookboek-2, een ondersteunend forum, een besloten FB-groep en een Grip op Koolhydraten App.
Anno 2014 liggen er meer 100.000 Grip Op Koolhydraten boeken op keukentafels en nachtkastjes.

De recepten zijn ingedeeld in de volgende categorieën: basisrecepten (o.a. diverse crackers), lunchboxen, ontbijt, lunch, brood, koek, cake, hapjes, soepen, groenten, quiches, salades, eiergerechten, dressings en sauzen.
Bij de oranje recepten zijn verrassende recepten waaronder taarten,
ijs en diverse drankjes voor jong en oud, voor dik en dun.
Het boek bevat vele vegetarische recepten.
Als zoetstof gebruiken we in zoete Grip op Koolhydraten recepten het natuurlijke zoetmiddel Stevia.

De recepten zijn geschikt voor iedereen die een koolhydraatbeperkte leefwijze volgt.
Voor alle andere mensen is dit boek wellicht dé stap om over te gaan op deze gezonde en heerlijke koolhydraatbeperkte eetwijze met het zeer gewaardeerde koolhydraten-uur.

Koolhydraatarme en Koolhydraatbeperkte recepten

In dit Grip Op Koolhydraten Kookboek staan 120 koolhydraatarme en 22 koolhydraatbeperkte recepten. Alle gerechten zijn voorzien van een foto.

Het boek is ingedeeld in:

  • Groene recepten (crackers, ontbijtgerechten, hapjes, soepen, salades, groenten, pizza’s, ovenschotels, vleesgerechten en visgerechten)
  • Oranje recepten (met o.a. nagerechten zoals ijs, taart en bavarois zonder suiker of kunstmatige zoetstoffen)

Tevens in dit boek diverse voorbeeldmenu’s en de verkorte richtlijnen van Grip Op Koolhydraten fase 1 (Opgewicht komen).

De recepten zijn geschikt voor alle mensen die een koolhydraatarme/beperkte leefwijze volgen.
Voor alle andere mensen is dit boek wellicht dé stap om over te gaan op deze gezonde en heerlijke koolhydraatbeperkte eetwijze met het wel gewaardeerde dagelijkse koolhydraten-uur.

[joli-toc]